5-letek a jobb cash-flow egyensúlyhoz

cashflow_aramlas

A kisválllkozásoknak az egyik legnagyobb kihívást a cash flow egyensúlyban tartása okozza, hiszen ez a fennmaradásuk  alapfeltétele. Lényeges szempont, hogy a cash flow nem számít nyereségnek,  ahogy a profit sem cash flow. Legtöbbször elég néhány szokást megváltoztatni a  pozitív cash flow fenntartásához.

-Csökkenteni lehet a fizetési határidőket 
-Fix díjak helyett  rugalmas ütemezést
-Elavult vagy régi eszközöket el lehet  adni
-A legtöbb folyamat gyorsítható
-Érdemes elenőrizni az ügyfél hitelképességét  

http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/5-tipp-a-jobb-cash-flow-egyensulyhoz/

Csökkentsük a fizetési időt
Persze nagyon fontos, hogy mennyit adunk el, de a túléléshez nem kevésbé fontos, hogy egy-egy lezárt üzletből mikor lesz valójában pénzünk. Ha a szolgáltatást vagy terméket sikeresen leszállítottuk, figyeljünk arra hogy az ügyfél rövidesen fizessen. Tekintsük át a lezárt tranzakciókat, különös figyelemmel a kintlévőségek időtartamára, így pontos képet kaphatunk arról, hogy átlagosan mennyi idő alatt folyik be egy-egy ügyletből a pénz.
 Ne feledjük, az Idő pénz.

Váltsunk fixről rugalmasra
Tekintsük át a céges költségeket. Ha nem fix díjakról van szó, törekedjünk a fizetések átütemezésére. Lehetőleg a kifizetések többségét valamilyen teljesítmény mutatóhoz igyekezzünk kötni,  és akkor fizetni, amikor a másik oldalon beérkezik a vonatkozó költséget fedező bevétel.

Régi vagy feleslegessé vált eszközök
A legtöbb cég irodája, raktára tele van kihasználatlanul porosodó eszközökkel, berendezésekkel, amik csak foglalják a helyet. Ha vannak olyan eszközei amelyeket régóta nem vett igénybe, érdemesebb lehet inkább eladni, és a befolyó összeget  hasznosítani..

Saját folyamatok gyorsítása
Sok esetben egy megrendelés már régen készen van, de napokig áll nálunk, mire az ügyfélhez juttatjuk. Pedig számlázni csak ekkor fogunk tudni! Előfordul az is, hogy hiába szállítottuk már le a megrendelést, mégsem számlázunk azonnal.Van, hogy már hetekkel korábban lejárt a fizetési határidő, mégsem tettünk még semmit, hogy megsürgessük a késlekedő ügyfelet. Sok apróság, amivel sokkal később jutunk a pénzünkhöz, a saját hibánkból. Ráadásul a tapasztalatok szerint a nem sietős szolgáltatókat az ügyfelek is hajlamosabbak később kifizetni.

Ellenőrizzük az ügyfeleket
Ha valaki nem azonnal, vagy nem készpénzben fizetne, mindenképpen ellenőrizzük az ügyfél hitelképességét, cégek esetében megbízhatóságát. Úgy tűnhet ettől elveszítünk egy ügyfelet –
-de lehet hogy egy kifizetetlen munkától 'estünk el'.

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner