Családi vállalkozásból is lehet világcég

csaladi_vallalkozas

Nem csak kicsi, lokális piacot kiszolgáló cégek lehetnek a családi vállalatok. Számos cég működik akár globálisan is, amik száz százalékig az alapító és családja kezében vannak. Az alábbiakban a Dyson nyomán összegyűjtöttünk néhány tippet az ambiciózus vállalkozóknak, akik nagyban gondolkoznak, de azért a családban tartanák az ügyeket.

Jobb lehet egyedül

A családi üzletek beindítása és felfuttatása amúgy sem egyszerű, főleg, ha világszerte ismertek szeretnénk lenni. Számos cég külső tőke bevonása mellett dönt, hogy felpörgesse azt a bizonyos motort, de ez gyakran azt jelenti, hogy a tulajdonrész akár többségi részét is fel kell adnunk a siker érdekében. A mára lovaggá ütött Sir James Dyson nem keresett befektetőket – úgy véli, ha a fejlesztés helyett a részvényesek érdekeit kellett volna szem előtt tartania, cége közel sem lett volna olyan sikeres, amilyen ma.

Higgyünk az ötleteinkben!

A sikerhez hatalmas kitartásra is szüksége volt: mintegy 5127 prototípust készített, mire porzsák nélküli porszívójával meghódította először a japán, majd a világpiacot. A szigetország gyártóit ugyanis nem győzte meg a termék, az alapítónak egészen a technológia egyik fellegváráig, Japánig kellett mennie, hogy eladja ötletét.  A termékbe vetett hit győzelemhez vezetett, az egyik, mára konkurenssé vált cég vezetője pedig azt nyilatkozta, hogy mostanra már megbánták James Dyson elhessegetését.

Ahogy az alapító éveken át építgette prototípusait, ma mintegy 1500 mérnöke teszi ugyanezt nap mint nap. Addig próbálkoznak újra és újra, amíg meg nem születik a legjobb termék, amire mindannyian büszkék lehetnek. A családi bizniszben sem kell tehát aggódni, ha nem megy minden elsőre – idővel eleget tanulhatunk korábbi tetteinkből, hogy létrehozzunk valamit, amivel meghódíthatjuk a piacot.

Tovább….

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner