Jellemzők, vagy előnyök? Nem mindegy! A cél érdekében a jellemzőkből előnyöket kell kovácsolnunk. Az értékesítési szövegeknél ott kezdődik a baj, hogy a szerző egészen közel van az áruhoz, ezért a jellemzőket helyezi előtérbe, hiszen ő nem felhasználói oldalról nézi. Célpiac esetén azonban ezeket a jellemzőket előnyökké kell átformálnunk.
Amikor értékesítési, reklámszöveget írunk, tudnunk kell, hogy mi mit jelent. Úgymint: jellemző, ami tényszerű információ az áruról, előny, ami a többi termékhez képest kiemelkedő tulajdonság, és haszon, ami az előny által hozott pozitív különbség.
Szövegírás során mindig szem előtt kell tartanunk a kérdést: Mit vásárol az ügyfél? Az ügyfél nem vesz mást, mint hasznot, amit jellemzőkkel és előnyökkel támaszt majd alá. A közvetlen haszon azonban nem feltétlenül jelenti ugyanazt az olvasó, vásárló számára és a mi számunkra.
Mi a tanulság? Merjünk bízni a fantáziánkban és ne féljünk. Keressünk olyat, amivel megfogható a vásárló. Szövegíráskor írjuk fel a terméket, annak jellemzőit, előnyeit, és hogy milyen hasznokkal bír az olvasó számára. Ezzel a módszerrel segíthetünk magunkon, hogy jó eredményeket érjünk el.