Közösségi média trendek

media_trendek_budapest-portal

Közösségi média trendek 2016-ban

A social media platformok a mindennapok elengedhetetlen részei lettek. Nem csak a magánéletben, hanem az üzleti kapcsolatok szempontjából is meghatározó az alkalmazásuk, így fontos, hogy tartsd a lépést és tudd, mit tartogatnak a közösségi média trendek 2016-ra. Ezért is gyűjtötte össze a Forbes magazin azt a hét tényezőt, amit vizionálni lehet a következő esztendőre.

A várható közösségi média trendek
Fokozódik a “most azonnal” hozzáállás: A közösségi média trendek eddig is szem előtt tartották, hogy az emberek nem szeretnek várni, ám most úgy tűnik, hogy a jövőben ez még tovább fog fokozódni. Bár az Instagram vagy a Snapchat jelenleg is támogatja ezt a fajta szemléletet, az eddig jellemzően visszatekintő jelleg helyett 2016-tól várhatóan real time kommunikálhatunk az összes platformon.

Instant lehetőség vásárlásra: A Facebook és a Pinterest már idén bevezette az online vásárlás lehetőségét anélkül, hogy el kéne hagyni az oldalt, vagyis a mobilos felhasználók így már meg tudnak venni egy terméket közvetlenül egy hirdetett poszton keresztül is.

A legújabb fejlesztések következtében már az Instagram is közel jár a megvalósításhoz, és valószínűleg minden médium követni fogja ezt a trendet, így 2016 végére már mindennaposak lesznek a “megveszem” gombok a közösségi oldalakon.

Bővülő funkciók az appokon belül: Nem meglepő, hogy az új funkciók terén is a Facebook hozta el a változást. Nem olyan régen vezették be az Instant Articles opciót és az automatikusan elinduló videókat, de 100%, hogy további fejlesztések is kilátásban vannak, amit a versenytársak sem hagynak majd szó nélkül.

Új lehetőségek publikálásra: A fent említett Instant Articles valószínűleg csak a kezdet. Mivel a közösségi oldalak szeretnék a maguk térfelén tartani a felhasználókat, igyekeznek minden szolgáltatásra létrehozni a sajátjukat.

Mivel a blogolás viszonylag időigényes elfoglaltság, szinte biztos, hogy minden social media site lehetőséget fog arra biztosítani, hogy azt náluk oldja meg a felhasználó, legyen az írott verzió vagy videós.

Adatvédelmi intézkedések: A tudatos online jelenlét terjedésével egyre fontosabb az embereknek, hogy biztonságban érezzék magukat. Valószínűleg ennek is köszönheti népszerűségét a Snapchat, ami a többinél magánjellegűbb kommunikációt biztosít a felhasználóknak. A Snap példáját követve a többiek is egyre több lehetőséget adnak majd, már ami az adatvédelmi beállításokat illeti.

Növekvő költségek: A közösségi média trendek a marketing tevékenységekre is kiterjednek. Mivel a social media felületek a náluk elköltött hirdetési összegekből gazdálkodnak, folyamatosan törekszenek is arra, hogy az organikus megjelenéseket visszafogják, vagyis a cégeket egyszerűen a hirdetési szolgáltatások felé tereljék.

Mivel a rajtuk való reklámozás még így is nagyon kifizetődő, egyre több cég kezdi használni a közösségi médiát, vagyis egyre nagyobbodik a verseny, ami a költségek növekedését vetíti előre.

Mérséklődő növekedés: Bár a meglévő, legnagyobb site-ok népszerűsége töretlen marad, az új felületek megjelenése már idén is mérséklődött, így feltehetően a következő évben még inkább visszaesik majd a számuk.

Ez nem a közösségi média trendek megfordulása miatt valószínűsíthető, hanem azért, mert a jelenlegi iparági óriások pillanatok alatt felvásárolják az új piaci szereplőket.

Forrás: forbes.com

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner