A vállalkozás az interneten

szgep_okostelefon_budapest-portal

 

Aki nem halad a korral, az lehúzhatja a redőnyt! A lassúak és maradiak bukásra vannak ítélve

 

A vállalatok számára a legjobb elérhetőség nagyon fontos, hiszen ez teszi lehetővé számukra, hogy a lehetséges vevőkből minél többet elérjenek.

 

Sajnos a hazai kkv-k esetében a legtöbbször azzal találkozhatunk, hogy a fejlesztés kimerül abban, hogy átrendezik a boltot, vagy egy kicsit felkapottabb termékeket szereznek be eladásra. Ez azonban kevés. Természetesen kellenek ezek a lépések is, de a mai igényekhez is igazodni kell. Ez pedig azt jelenti, hogy pénzt kell áldozni a digitális elérhetőségre is.

 

10-20 évvel ezelőtt a boltok azzal tudtak becsalogatni vásárlókat, ha az árakkal versenyeztek, illetve azzal, ha a kiszolgálás minősége, és a bolt kinézete is hívogató volt. Erre ma is szükség van, de itt nem állhat meg a dolog. Mivel a digitális korban élünk, így azt már a kkvk is érzik, hogy a közösségi oldalakban nagy a potenciál, jó reklámfelületek. Kevés kivétellel a cégek már honlappal is rendelkeznek – amik minősége sokszor bőven hagy kívánni valót maga után, de legalább van.

 

A fiatalabb vásárlói réteg számára fontos, hogy a neten böngészve ne csak a céget találja meg, és egy gyors, összegzett leírást arról, hogy miket is lehet náluk beszerezni, elérni, hanem pontos bemutatást kapjon, árakkal, méretekkel, lehetőségekkel együtt. Hiszen ma már nem ritka, hogy a vevők a neten csekkolják az árut, és csak utána mennek be az üzletbe, vagy a céghez az adott termékért. Hogy a fejlődést még inkább láthassuk, tudni kell, hogy ennek a fordítottja is jellemző: a vevő a cégnél kiválasztja az árut, de megvenni otthonról, az internet segítségével fogja. Ez azt jelenti, hogy az internetes értékesítéshez is fel kell zárkózni, hiszen a piac megköveteli ezt a fejlesztést is.

 

Ma már alapelvárás az emberek részéről, hogy az internetet hordozható eszközökön is elérhessék. És az okos mobilok terjedésével ez már nem csak a laptopokkal valósítható meg. Ez pedig azt jelenti, hogy ha valaki mobilon keres, akkor a cégnek olyan honlappal kell rendelkeznie, ami ott is megjelenik, mi több, a vásárlás onnan is könnyen és gyorsan végrehajtható. A telefon ugyanis mindig a vevőnél van, így ha nem optimalizálunk honlapot mobilos felületre, akkor olyan, mintha becsuknánk az ajtót a potenciális vevők előtt. Az optimalizálás természetesen a táblagépekre is ki kell, hogy terjedjen, ezt a lehetőséget sem szabad kizárni.

 

Tény, hogy ez bizony befektetést igényel, de a trendeket követni kell. Ez nem múló divathóbort, hiszen a webes áruházak forgalma évről évre emelkedik, az ár, és szolgáltatásverseny már köztük is legalább annyira éles, mint a megszokott piacokon – ha nem élesebb. A felzárkózás, és a játékba való belépés nem lehetőség! A sikerhez a célcsoport igényeit ki kell elégíteni, sőt, valami pluszt is adni kell. Ha ez nem történik meg, akkor hiába spóroltunk a fejlesztés elmulasztásán, folyamatosan lejjebb és lejjebb csúszunk a konkurenciaharcban, végül pedig eltűnünk a süllyesztőben éppen úgy, mint a régi, nyomógombos mobilok, a hatalmas asztali gépek, vagy éppen a faxkészülék.

 

Forrás: vallalkozastrener.blog.hu

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner