Közösségi üzlet

socialmedia_marketing_budapest-portal

Nagyon hasznos eszközök vannak a szemed előtt, mégsem veszed észre őket! A közösségi oldalakat a legtöbben kapcsolattartásra, kikapcsolódásra használják, és cégvezetőként/marketingesként sem veszik észre, hogy üzleti célokat is hatékonyan ki tudnak szolgálni.

A közösségi oldalakat egyre többen használják, az internetezők közül szinte mindenki megtalálható valamelyiken. A Facebook és a Twitter felhasználói tábora különösen nagy mértékben növekszik, ami jó hír a vállalkozásoknak. Ugyan az Iwiw-en szinte már fél Magyarország fent van, de üzleti célokra korlátozottan használható.

Miért fontos a közösségi oldalak használata egy kezdő vállalkozás számára?

A legtöbb kezdő vállalkozó, induló cég életére jellemző, hogy időt tud fordítani bármilyen tevékenységre, pénze viszont már kevésbé van. A házon belül megoldott közösségi marketing pontosan ezt igényli: főleg az elején elég sok időt, viszont szinte zéró pénzkiadást.

Fontos látni, hogy igazán sikeres és ütős közösségi marketinget ugyanúgy nem lehet megoldani házon belül, mint egy komolyabb újság, vagy tv hirdetést. A szakember fogja tudni kialakítani azt a stratégiát, aminek követésével a közösségi marketingbe ölt idő igazán eredményes lesz.

Hogyan kezdj neki?

Szakember megbízása nélkül is tudsz viszont olyan egyszerű, de ötletes megoldásokat véghezvinni, amik bevételt hoznak vállalkozásod számára. Amit tenned kell ahhoz, hogy a kezdeti lépéseid sikeresek legyenek:

Olvass utána a közösségi marketingnek, tájékozódj!
Gondold végig, hogy Te mit csinálsz azokon az oldalakon, ahol a vásárlóid vannak?
Ötletelj! Mi lehet az, amit pozitívan fognak fogadni?
Átgondoltan és intenzíven kommunikáld az ötletedet!
Párbeszéd! Kérdezd meg a rajongóidat/követőidet, hogy mi a véleményük a vállalkozásodról, és a promóciódról?
Ha sikerül aktivitást kiváltanod, akkor lovagold meg a hullámot, ne hagyd elveszni a követőidet!
Értékelj! Időnként számold össze, hogy mennyi időt öltél bele, és milyen eredményt hozott. Ha úgy érzed, hogy eredménytelen a közösségi marketinged, akkor keress meg egy szakembert, vagy szállj ki belőle!

Néhány ötlet

Végezetül két ötlet olyan módszerekre, amikkel megfogod a vásárlóidat a közösségi oldalakon.

Hirdess akciót a rajongóidnak/követőidnek! Magyarországon is láttunk már példát arra, hogy egy üzlet kizárólag a Facebook rajongói számára hirdetett meg egy kedvezményt. Ha jó az akció, és máshol is kommunikálod, de mindenhol elmondod, hogy csak a rajongóid láthatják a kuponkódot, akkor biztos, hogy dinamikusan növekedni fog a rajongótáborod.

Találj ki valamilyen játékot! Például a Geocaching Magyarországon is egyre népszerűbb kezd lenni. A játék lényege, hogy elrejtenek “kincsesládákat”, aminek közzéteszik a GPS koordinátáját. Hasonlót játékot indíthatsz Te is! Például meghirdeted a Facebookon a vállalkozásod kincskereső játékát. Elrejtesz valahol három kis dobozt 1-1 kódrészlettel, a Facebook rajongóidnak publikálod a koordinátákat, az üzleted koordinátáival együtt. A játék pedig az, hogy egy adott napon aki a negyedik koordinátán elmondja az első háromban talált kódot, az ajándékot kap. A végén mindenki az üzletedben fog kikötni, akit megmozgat a játék!

 

Forrás:vallalkozas-uzlet.hu

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner