Szerelem vagy vállalkozás?

Gregersen Art Point Budapest

Aki járt már a Gregersen Art Pointban, tudja, hogy nemcsak művészeti események helyszíne, hanem akár szállást is foglalhatnak itt az érdeklődők. Egyszerű, modern épület a Lónyay utcában. A létesítményt az I+H Kft. üzemelteti, a cég ügyvezetőit, Pál Györgyit és Komjáthy Miklóst kérdeztük.

Mióta működik a GRAP, honnan az elnevezés és mi a koncepció?

–        Az épület 2006-tól működik, 8 évig irodaházként funkcionált, 2014-ben viszont a tulajdonosok jóváhagyásával úgy döntöttünk, hogy megpróbálkozunk egy saját koncepcióval.  A felső két szintet meghagytuk irodának, az első, második emeleten kialakítottunk egy kis hostelt, a földszinti és galéria szinti termeket pedig bérbe adjuk, illetve a saját művészeti tevékenységünk helyszínéül szolgálnak. Csak reménykedni tudtunk, hogy a különböző funkciók nem zavarják majd egymást, egyelőre úgy tűnik, működik a dolog.

–        A név adta magát, ez az épület egy helyrajzi számon áll a mellette lévő palotával, és a közös telek Gregersen Guilbrandt tulajdonát képezte, aki egyszerű ácsból korának egyik legsikeresebb és legtehetségesebb vállalkozója lett. Mi büszkék vagyunk erre a véletlen örökségre, szívesen használjuk a nevet, és tiszteletünk jeléül az idén rendezünk is Gregersen napokat.

Hogyan koordinálják a hostelt és a művészeti programok szervezését?

–        A legfontosabb, hogy remek munkatársakkal dolgozunk. A művészeti részt egy fiatal művészettörténész, Kozák Zsuzsanna, és a cARTc egyesület vezetője Tóth Pál Sándor kurátor tartják kézben, alapvetően kortárs művészetre fókuszálunk, a tervezett film projektünk megvalósításába bevontunk film szakos hallgatókat az ELTE-ről, de számos külsős kapcsolat is segít bennünket. Ősztől indítottuk EDU-ART programjainkat, festészeti, építészeti, design témában. Fokozatosan bővítjük a kínálatot.

–        A hostel menedzsmenttel is többen foglalkozunk, fontos tartópillérek a recepciósok, akik nem csak recepciós feladatokat organizálnak, hanem besegítenek a marketing munkába, grafikai feladatokat látnak el, ugyanígy a portásaink, akik segítenek a rendezvények előkészítésében, lebonyolításában.

Melyik erősebb Önökben: a vállalkozó, vagy a vendéglátó, illetve a művészeti „menedzser”?

–        Igen, ezt nehéz időnként összeegyeztetni, de muszáj.  A hely adottsága (kis létszámú embert tudunk befogadni) bizonyos értelemben korlátozza a művészeti profilt, de ez rá is kényszerít bennünket, hogy koncentráltak legyünk.  Amellett, hogy nekünk ez  „szerelem” és  szellemi táplálék,  azon vagyunk, hogy olyan konstrukciókat dolgozzunk ki, ami hosszú távon a pénzügyi érdekeinket is szolgálja, és egyelőre úgy tűnik, hogy ez nem lehetetlen.  Minden esemény, ami érdeklődő embereket hoz a házba, erősíti a bevételi oldalt, mert növeli az ismertségünket. Annak aki nálunk járt, legközelebb eszébe jut, hogy ott, ahol azt a jó kiállítást látta, vagy Berkes Balázs koncertjét hallgatta, ott bérelhető termek vannak, ott könyvbemutatót vagy konferenciát szervezhet kortárs művészeti környezetben.

Mi az, amit adni szeretnének az embereknek?

–        Egy nyitott, elfogadó és befogadó légkörű helyet, ahol előítélet mentes viszonyulás érvényesül, ugyanakkor értéket is szeretnénk közvetíteni. Nyilván a saját mércénk szerinti értéket, ennek tükrében döntjük el, mit engedünk be a házba. Természetesen vannak olyan megkereséseink, amire nemet kell mondanunk, mert nem találkozik a művészeti profilunkkal, de ezt vállalnunk kell. Külön kezeljük a terembérleti igényeket, de azért ebben is válogatósak vagyunk. Fontosnak tartjuk, hogy minden, ami a házban történik, a saját brand-ünket erősítse.

Köszönjük!

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner