Gombold újra!: a szlovák kézimunka, és a magyar hullámlovas lett a befutó

gombold ujra_magyar designer_budapest-portal

Idén a Central European Fashion Days helyébe lépő Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe záró eseményeként hirdették ki a Gombold újra! pályázat győzteseit. Most csak egy díj maradt itthon, a részletek képekkel a hajtás után!

A verseny az elmúlt pár évben regionális megmérettetéssé nőtte ki magát, és idén Horvátországból és Szerbiából is fogadtak jelentkezéseket. Idén több mint 124 pályázat érkezett be, és 20 kollekció került be a döntőbe, és ahogy megszokhattuk, a nemzetközi zsűri a legjobb öltözék és a legjobb kiegészítő kategóriában hirdetett nyerteseket, és a legjobb magyar tervezőnek is jutott egy díj.

Az öltözék kategória győztese: Ester Kubisz

A szlovák tervező nem gondolta volna, hogy a neve szerepel majd a befutók között, hiszen ő férfiaknak tervez, és szerinte a női kollekciókkal könnyebb sikeresnek lenni. De mégis miért választotta a nehezebbik utat? "Sokkal jobban élvezem, ha férfiaknak tervezhetek, sokkal fontosabbak a részletek és vannak olyan szabályok, amik a női daraboknál nincsenek. Szeretem a szabászatot, a kézzel készült, technikás dolgokat" – nyilatkozta a Díványnak. Nem meglepő, hogy az I took a pinstripe for a Walk nevet viselő kollekcióban is fontos szerepet kapott a kézimunka. Az alap természetesen a klasszikus hajszálcsíkos öltöny volt, amit Kubisz a kézi varrású népviseletek alapjén gondolt újra. És hogy a régió férfiai vannak-e olyan bátrak, hogy hordjanak egy olyan öltönyt, amiről lógnak a cérnaszálak? Ester Kubisz szerint van remény, bár az egyelőre csak kétnapos divathét közönsége alapján nem biztos, hogy messzemenő következtetéseket vonnánk le. gombold ujra_szlovak kezimunka_budapest-portal

A Design Terminál díj nyertese: Blue Clothing – Balogh Luca Enikő

A magyar díjazott is rácáfolt arra, hogy könnyebb befutni annak, aki nőknek tervez, hiszen az ő kollekciója is férfiaknak szól, ráadásul a sportosabb vonalat képviseli. "Végre a sok munka meghozta a gyümölcsét. Az ember mindig felteszi a kérdést, hogy megéri-e a rengeteg túlóra, és a válasz: igen, mert lassan célba érek" – nyilatkozta a Díványnak Balogh Luca Enikő. "Egy olyan márkát szeretnék létrehozni, amivel tudom ötvözni a vízi sportok, különösen a szörfözés iránt érzett szenvedélyemet a divattal, és amivel át tudom adni a sport iráni szeretetemet. Bár szárazföld veszi körül az országunkat, úgy érzem, hogy ennek is van létjogosultsága. Szezonról szezonra természetesen mindig keresek majd új témát,  de ez lesz a vezérfonal" – tette hozzá. Bár a Landlocked kollekció darabjai nem sportoláshoz készültek, inkább az utcai divatot képviselik, Balogh Luca Enikő szeret technikai anyagokkal dolgozni. "Nem szeretem a funkció nélküli dolgokat, és úgy használtam ezeket az anyagokat, hogy értelmet nyerjenek a kollekción belül" – zárta a beszélgetést.

Forrás/Fotó: Rostás Bianka / Dívány.hu

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner