Nem katasztrófa csak karácsony! A karácsonyt minden online kereskedőnek maximálisan ki kell használnia, ehhez viszont fel kell készülni! Van néhány tippünk, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az év legforgalmasabb időszakából.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség minden eddiginél nagyobb forgalmat vár az idei szezonra. Az alábbi tippeket figyelembe véve kihozhatjuk a legtöbbet a karácsonyi szezonból. A vásárlási mizéria már november közepén-végén elindul, innentől jól látható a növekvő fogyasztás a kereskedőknél, a hajrá vége pedig nagyjából négy nappal karácsony előtt van a tapasztalatok szerint.
A szállítás legyen gyors.
A karácsony előtti időszakban mindenki rohan, minden vásárló és kereskedő mindent azonnal akar. Hogy kompenzáljuk a későn leadott vásárlói megrendeléseket, megéri bevetni a következő trükköt: a standard 2-3 napos szállítási határidőket érdemes erre az időszakra felpörgetni, a gyorsposta 24 órás szolgáltatása lesz a mi megmentőnk. Bár drágább szolgáltatás, az ügyfelek nagy része áldozni fog rá, csak biztosan a fa alatt virítson a kívánt csomag.
Legyen a kommunikációd proaktív.
Célzott üzenetekkel elérjük a kétségbeesett, utolsó pillanatos vásárlókat. A karácsony előtti dömpingben a hírlevél is óriási támaszunk lehet! A levelek fő üzenete az lehet, hogy az az online vásárlás – és így a webáruházunk kínálata a leggyorsabb vásárlási mód. Legyen minden megjelenített tartalom hangulatos, vágykeltő, de becsempészhetünk olyasmit is, ami miatt akár mindennap megéri majd a vásárlóknak visszatérni az oldalunkra.
Tárazzunk be.
Már hetekkel a várható roham előtt, optimálisan nagyjából most, nézzünk rá a raktárkészletes táblázatokra. Az ünnepek előtt a nagyker is nagyüzemben működik, így lehet fennakadás a szállításban. Kerüljük el az „elfogyott” feliratokat a legnépszerűbb termékeknél. Ha belefutottunk egy átmeneti készlethiányba, azonnal tüntessük el az adott terméket a webshopból, a vásárlók nagyon-nagyon nem szeretik, ha azt hiszik, már zsebükben az ajándék és a visszaigazoló emailből derül ki, hogy amit rendeltek, mégsem elérhető.
Teszteljük saját shopunkat.
A karácsonyi rohanásban a vásárlók nem fognak plusz energiát pazarolni, hogy kiderítsék, ami nem egyértelmű – inkább máshol vásárolnak majd. Karácsony előtt ezért mindenképpen érdemes lenne éber, nyomozó szemmel átfutni az oldalakat, és a felszínre kerülő hibákat még a karácsonyi nagyüzem előtt javítani kell. Legyen egyértelmű az ügyfélszolgálat elérhetősége, a szállítási lehetőségek és határidők.
Nincs vége 24-én!
Sokéves tapasztalat, hogy a két ünnep között indul a következő roham: a cserékért illetve aki pénzt kapott rögtön igyekszik azt el is vásárolni még az óévben. Ne dőljünk hátra – a panaszos ügyfél egyben nagy lehetőség is!