A Szerencse mint Vállalkozói sikerfaktor

Azt már minden vállalkozó hallotta, hogy a sikerhez a képességek, tapasztalatok, időzítés és szerencse helyes arányú ötvözete szükséges. Ezekből a szerencse a leginkább megfoghatatlan összetevő. ‘Elhagyta a szerencséje’ ezt a frázist gyakran hallhatjuk egy-egy üzleti bukás magyarázataként.
A szerencse definíciója meglehetősen elavult, ugyanis a kultúránkban ezt gyakran valamilyen mágikus, éteri, nemracionális dologként határozzuk meg, ez azonban egy bőven tudományelőtti meghatározás, amely helyett a tudomány próbál valamilyen más meghatározást találni.


Az elmúlt néhány évtizedben ugyanis több kutató elkezdte a szerencsét úgy vizsgálni, hogy nem csak egy véletlenszerű, kontrollálhatatlan jelenségként tekint rá, hanem sokkal inkább mint egy viselkedésformára, amelyet a vidám és sikeres emberek alkalmaznak tudatosan vagy tudatalatt. Brit kutatók akik szerencsés és szerencsétlen embereket vizsgáltak, hogy izolálják azokat a jellemzőket amelyeket a szerencsés emberek birtokolnak és azt széles körben utánozhatóvá tegyék a többség számára is.
Tehát mi is a szerencse és mi is a jelentősége a vállalkozók számára?

Azok az emberek akik szerencsésnek tartják magukat, rendelkeznek a káosz és komplexitás kezelésének olyan módjával, amellyel a szerencsétlen emberek nem rendelkeznek. A káosz és komplexitás pedig tényleg az a két faktor, amely igen bőven van jelen a kezdő vállalkozások életében.

A kutatók szerint a szerencsésnek tartott alanyok kiemelkedően jók abban, hogy észrevegyék és hasznosítsák a lehetőségeket, amint azok felmerülnek. Zsigerből döntenek azután, hogy meghallgatták a belső hangjuk szavát. Ezzel szemben a szerencsétlenek gyakran szűk látókörre fókuszálnak és egy cél elérésének egy bizonyos módja olyannyira leköti őket, hogy nem veszik észre az új lehetőségek bejelentkezését, inkább figyelmen kívül hagyják ezeket, semmint meglovagolnák őket.

A képesség, hogy nézőpontot váltsanak, újratervezzék az üzletet és kidobják a be nem vált ötleteket, a legtöbb sikeres vezetőre jellemző. Szinte minden hosszabb ideje fennálló biznisznek van egy-két sztorija arról, hogy az eredeti üzleti elképzelés hogyan változott gyökeresen az évek során, amíg rá nem találtak arra, amely sikersztorivá vált.


A ‘szerencsések’ másik jellemzője az álhatatosság, amely szintén régóta egybecseng a vállalkozói sikerrel. Vannak ugyanis olyan vállalkozók, akik újra és újra megpróbálják a dolgokat, akár kétszázszor is elbuknak, de nem adják fel. A készség, hogy gyorsan túllépjünk a múlt bukásain tehát a legnagyobb sikerfaktorok egyike.

 

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner