Merjek-e árat emelni?

cegvezetes_aremeles

Ez sok vállalkozó dilemmája. Miből is tudhatjuk, hogy mikor van itt az ideje?

A vállalkozók egyik legnagyobb kétsége, hogyha árat emel, vajon bele fog-e bukni, vagy éppen abba, hogy nem emel. Úgy tűnik, gyakran bátrabbnak kell lenni.
Az is igaz, hogy Magyarországon a vásárlók nagyon árérzékenyek, azonban az árverseny csak átmenetileg hozhat „előnyt”, hiszen egy idő után a saját hasznának a teljes egészét engedi el a cég, ha folyton lejjebb megy az árakkal. Ezt biztosan nem éli túl.
Egy kisvállalkozás, amelynek nincsenek tartalékai és bő termékválasztéka, nem tud miből játszani. A nagyvállalatok egyik termékből a másikba csoportosíthatja a tőkét illetve a marketing költségeket vagy az árrést. Kiscégnek ez öngyilkosság.
Mindamellett, hogy figyelnünk kell a piacra és a versenytársak áraira, ki kell találnunk, mikor van itt az ideje egy áremelésnek.

Nagyobb a rendelések száma, mint a kapacitásunk

Ha már várólistások a megrendelőink, ne féljünk árat emelni, hiszen ha ennyire kedvelt a termékünk, egy kis emelés még nem riasztja el a vevőinket.  Valódi keresletre reális válasz. Tovább fejleszthetjük a céget, több és jobb minőségű termékkel szolgálhatjuk ki vevőinket.
Nőhet a keretünk az egyéb (a cég fejlesztéséhez) szükséges kiadásokra.
Gyanakodjunk, ha azt halljuk, hogy mi vagyunk a legolcsóbbak a piacon
Figyeljük a versenytársakat, de nem kell teljesen az ő áraikat követni, hiszen belecsúszhatunk a végzetes árversenybe. Támpontnak jó, de felelősen gondolkodva nem mehetünk egy szint alá, hiszen így még a cég költségeit sem tudjuk kitermelni.
Az olcsó áraknak csak rövidtávon van értelme. Egy termék bevezetésénél vagy egy kampány keretein belül, bizonyos ideig – például megkedveltetni egy márkát a vevőinkkel.
Cégünk hírnevének nem az fog hosszútávon használni, ha úgy ismerik, mint a legolcsóbb. El kell döntenünk, kik is akarunk lenni a piacon.

Amikor a költségeink is növekednek

Nem kell félnünk attól, hogyha árat emelünk, elveszítjük az ügyfeleinket, mivel minden szolgáltató is így tesz, akiktől mi is vásárolunk.
Muszály összegeznünk mennyi költséggel jár számunkra a munkabérek kifizetése, az irodabérlet, a könyvelő díja, a telefon és benzinköltség, a reklámanyagok nyomtatása, vagy a papír a másológépbe. Ehhez igazodva, vevőinket nem kizsákmányolva meghatározhatunk egy enyhe áremelést.
Ha már egy évnél több is eltelt az utolsó emelés óta
Legalább évente nézzük át újra árainkat, a piaccal, a versenytársakkal és a kiadásainkkal összevetve. Hiszen nem futhatunk vakon, mint a szemellenzős versenylovak. Nehogy bukás legyen a vége.

Új termék, új árak

Új termék bevezetésénél már mindenképp legyünk bátrabbak. A jó marketing lendíthet a kezdeti nehézségeken és sikerre vihetjük az üzletet.

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner