A fogyasztók igényei megváltoztatják a jövőt

fogyasztoi_trendek

A megváltozott igényekre nem mindig van idő felkészülni, ezért mindig ébernek kell lenni. Például egy technológiai forradalom a sok éve működő piacot teljesen fel tudja forgatni akár néhány hónap alatt. Mit tegyenek a cégek? Ha fenn akarnak maradni, alkalmazkodniuk kell.
A gyorsan változó fogyasztói trendeket az iparágaknak is gyorsan kell követniük. Mivel sok a versenytárs a piacon, azonnal reagálniuk kell.  Egy jó példa az Uber is, hiszen az okos telefonokkal rendelkező fogyasztók igénye szinte megkövetelte azt a lépést, amit ők idejében megtettek, míg a taxisok nem tudtak elég gyorsan reagálni.

Az is csak éberségre int, hogy nem lehet előre megjósolni teljes biztonsággal a következő változást. Nem tudjuk előre eltervezni, hogyan reagáljunk, ha nem tudjuk mire. Nincs biztos recept, a legjobb jó tanács vagy stratégia.

Ami segíthet, ha folyamatosan figyeljük a trendeket és megpróbálunk következtetni a legközelebbi fogyasztói igényeket illetően – mindig készen a változásra.
A változásokat különböző szinteken is figyelembe kell venni:

Globális szinten (innováció, technológiai ugrások) és mindennapi fogyasztói szinten (táplálkozás, városi életmód).
Meghatározó változásnak mondhatjuk, hogy a minőség/ár/megbízhatóság hármasa helyett, mint a fogyasztókat befolyásoló tényezők helyett most már a tudás/idő/biztonság inkább a döntő.

A valódi és a virtuális világ mára teljesen összekapcsolódott. Nagyon sok információ jut el hozzánk rövid idő alatt, de a tudást ilyen gyorsan nem tudjuk beépíteni magunkba. Céges szinten életbe vágóan fontos ezt figyelembe venni. Az információáramlás gyorsasága miatt rögtön kell reagálni.

Hogy milyen módon? Következő cikkünkben írunk arról, hogy egy vállalat mit tehet annak érdekében, hogy a maga javára fordítsa ezen változásokat.

 

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner