Öt teendő, amit érdemes a cégvezetőknek megfogadnia évkezdéskor

cegvezetes_evkezdes

Véget értek az ünnepek és az első munkanapok is. Aki főnök, itt az ideje, hogy valódi munka üzemmódba váltson. Ehhez nyújtunk öt tanácsot.

Egy megfontolt cégvezetőnek persze már karácsony előtt végig kellett zongoráznia a legfontosabb ellenőrzőpontokat a vállalatával kapcsolatban. Ha ez nem teljesül, akkor az újév eleje a tökéletes időpont arra, hogy a vezető áttekintse, hogyan fejlődnek a cége ügyei és merre szeretne haladni.

Kardinális dolog az évindítás a cégvezetés számára

Öt olyan teendő, amelyek talán lényegtelennek vagy egyszerűnek tűnnek, mégis jelentőségteljes szerepük van az éves vállalati célok elérésében.

1. Elemzések bevezetése minden lehetséges szegmensben

Ne a napi logisztikával, cash flow-val foglalkozzon a cégvezető, hanem a tavalyi évet értékelje. Vegye napirendre a kimutatásokat, és a gondokat, találjon összefüggéseket, melyek megoldásával idén másképp tevékenykedhet. Kulcsfontosságú látni az eladások szerkezetét, a marketing akciókat és a munkatársak teljesítményét.

2. Trenírozza a csapatot!

Az év kezdetén inkább az új célok kitűzésére érdemes figyelni. A csapat összehívását követően a vezető tájékoztassa a munkatársakat, hogy hogyan is teljesít a cég és mik az idei tervei. Téves gondolkodás, hogy jobb, ha csak a főnök tudja, mi zajlik a cégben. Hasznos lehet leülni a beszállítókkal, szerződéses partnerekkel is.

3. Lépésről lépésre beszélje át, ki mit és hogyan tervez erre az évre

Hogy ezek meg is valósulhassanak, mindig elérhető, konkrét, egzakt módon megfogalmazott vállalásokat érdemes tenni. Egyes cégeknél működik, hogy a munkatársak külön fogadalmat is tesznek, hogy mivel fognak többet tenni a vállalatért. A karácsonyi bulin akár jutalmakban is részesülhetnek azok, akik teljesítik a célkitűzéseket.

4. Növekedés lebeg a szemünk előtt? Készüljünk fel!

Számos kisvállalkozás idei tervei között is elsőrangú helyen van a növekedés. A növekedés azonban újabb feladatokat és gondokat is róhat a cégre, amelyekre előre fel kell készülni.

5. A friss feladat, friss embereket kíván!

Ha a tervezett marketing kampány tényleg bejön, de csődöt mond a hiányos logisztika vagy számlázórendszer, esetleg a kicsi raktárkészlet, az sok elégedetlen és soha vissza nem térő ügyfelet generál és persze nem sikerül a tervezett bevétel megugrása sem. Ezért eljöhet az ideje plusz emberek szerződtetésének, vagy bizonyos tevékenységek automatizálásának is.

 

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner