Hajóval a Dunán: közösségi vizi-közlekedés Budapesten

hajojáratok-közösségi-közlekedés-Bp

A BKK azon dolgozik, hogy a személyhajózás a főváros és a környező települések közösségi közlekedésének teljes értékű elemévé váljon. Ehhez olyan projektet kell megvalósítani, amely összefüggéseiben kezeli a járművek, a kikötők, a különféle utasforgalmi és karbantartó létesítmények működését, valamint a turisztikai és városfejlesztési szempontokat – mondta el Dr. Dabóczi Kálmán a BKK vezérigazgatója.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója emlékeztetett arra: öt éve indult újra a menetrend szerinti közösségi közlekedés a Dunán. Sokan kételkedtek abban, hogy sikeres lesz, azonban az idő igazolta a döntést: naponta mintegy kétezren veszik igénybe a D11-es és a D12-es hajójáratot.

A dunai hajózás az 1960–70-es években élte virágkorát, amikor a hajók évi 2 millió utast szállítottak. A rendszerváltást követő lassú leépülése után 2009-ben kezdett az ágazat újjáéledni, amikor 2009–2012 között Budapesten európai uniós támogatással 9 kikötőt alakítottak ki, illetve újítottak fel, melyeket a BKK a D11-es, a D12-es (és a mára megszűnt D13-as) járattal kapcsolt a közlekedési hálózatába. A ma menetrend szerint közlekedő hajókat a korábbi, jóval kisebb kihasználtságú, hagyományos jegyekkel és bérletekkel nem igénybe vehető vonaljáratok helyett indított el a BKK a meglévő hajóparkot használva, de teljesen új útvonallal, megállókkal és menetrenddel. Az újjászervezett dunai hajóközlekedés egyértelműen sikertörténet, a járatok a turisztikai szezonban maximális kihasználtsággal róják a hullámokat. A Budapesti Közlekedési Központ számára a dunai menetrend szerinti hajózás megindítása kiemelten fontos lépés volt, hiszen az elmúlt évtizedekben nem közlekedtek hasonló, a városi közösségi közlekedés rendszerébe illeszkedő hajójáratok a fővárosban.

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner