Merre tart a banki digitalizáció?

bank_digitalizacio_budapest-portal

Kétség sem fér hozzá, hogy manapság a digitalizáció térhódítása jellemző szinte minden iparágban. Ha az ember fókuszban akar maradni, akkor lépést kell tartania a korral. Ma pedig egyértelműen elmondható, hogy egy információs szupersztrádán vagyunk, ahol az újabb és újabb digitális fejlesztések nagy sebességgel húznak el mellettünk, ha nem figyelünk. Nincs ez másként a banki világban sem, hiszen a digitalizációra nyitott és azt el is váró banki ügyfelek évről évre egyre többen vannak. Tekintsünk ki egy kicsit, nézzük meg, hogy merre tart a digitalizáció!

Az Y generáció fiatalabb tagjainak (az 1980 és 1995 között születettek) kiemelkedően fontos a digitalizáció. Ezek az emberek már beleszülettek abba a korba, ahol a számítógép-kezelés mindennapi, így a szolgáltatóktól (természetesen a pénzügyi szolgáltatóktól is) azt várják el, hogy minél szélesebb digitális platformon mozogjanak. Elsősorban ez az igény a motorja ennek az innovációs folyamatnak.

A banki fejlesztések legnagyobb motivációi tehát maguk az ügyfelek, akik a technológiai fejlődéssel egyetemben hasonló innovációt és fejlesztést várnak el bankjuktól. Az ügyfélélményt fokozó innovatív megoldások már régóta megfigyelhetők a banki kínálatban. Gondolhatunk itt például az itthon néhány éve bevezetett napon belüli forint átutalásra, a kitolt napi zárás időpontjára. Ma már két-három óra alatt odaérhet a pénzünk bárhová. Ki nem mondott célja a magyar bankoknak az azonnali utalás megvalósítása, ami egyébként már számos európai országban működik, például az Egyesült Királyságban, Svédországban, vagy Dániában.

A mostani fejlesztések fókuszában inkább azok az innovációs megoldások állnak, amelyek tabletre és okostelefonra is alkalmazhatók. Itt gondolhatunk például a sorszámhúzó mobil applikációra, aminek segítségével bárhonnan húzhatunk sorszámot okostelefonunk segítségével, és így mire a bankfiókba érünk, akár sorra is kerülhetünk (jelentős időt spórolva saját magunknak), illetve az applikáció által segítséget kapunk a legközelebbi ATM megtalálásához is. A sorszámhúzó alkalmazáson felül az elmúlt években számos új digitális fejlesztést és netbanki szolgáltatást vezettek be Magyarországon.

Vannak olyan újítások, amik a felhasználók pénzügyi tudatosságának fejlesztését, elmélyítését tűzték ki célul. Ennek köszönhetően bizonyos bankoknál már grafikusan, kategóriákba rendezve követhetjük nyomon havi költéseinket és bevételeinket, ezáltal könnyebben látjuk át saját pénzügyeinket. Az egyes kategóriák törölhetők, de újakat is létrehozhatunk, így teljesen testre szabhatjuk ezt a netbanki fejlesztést. Mindemellett különféle költési limiteket is beállíthatunk, így saját magunknak szabjuk meg azt az összeget, amit még hajlandóak vagyunk egy adott költési kategóriára áldozni az adott hónapban. Természetesen a limitek is bármikor törölhetők, vagy módosíthatók.

Ami pedig a jövőt illeti, bizton állíthatjuk, hogy a digitalizáció folytatódni fog és azon belül is előtérbe kerülnek majd a személyre szabható fejlesztések. Vannak olyan országok például, ahol elérhető olyan netbanki felület, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek magukra alakíthassák pénzügyeiket. Egy olyan szolgáltatást jelent ez, ahol egyben láthatjuk pénzügyeinket (megtakarításainkat, befektetéseinket stb.), illetve tökéletesen áttekinthetjük pénzforgalmunkat. Mindemellett teljesen szabadon alakíthatjuk, a különféle költéseinket elnevezhetjük, különböző színekkel láthatjuk el, ezzel segítve a jobb áttekinthetőséget. Ezen felül úgy kereshetünk benne, mint egy keresőmotorban. A jövő tehát úgy látszik a felhasználóbarát, áttekinthető és személyre szabható banki alkalmazások felé mutat. A kérdés csak az, hogy itthon milyen gyorsan jut el ez a technológia a felhasználóhoz. Fontos megjegyezni, hogy kis hazánkban is vannak már ehhez hasonló kreatív ötletek, amit a belinkelt cikkben szintén elolvashatsz!

A hosszútávú cél a bankok esetében az lehet, hogy egyre inkább digitalizálják szolgáltatásaikat, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy egyre több ügyet tudunk elintézni online, így nem kell a bankfiókba bemennünk, amivel sok időt megspórolunk. 

 

Forrás: nextlevel.hu

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner